Non-university higher education in times of COVID-19: possibilities and limitations of an experience in the Buenos Aires suburbs
DOI:
https://doi.org/10.32719/26312816.2021.4.1.4Keywords:
Distance education, Information technology, Online learningAbstract
This article presents an experience around education mediated by digital technologies in times of pandemic in two non-university higher education chairs at a Higher Institute of Teacher and Technical Training in Buenos Aires, Argentina. During the 2020 school year, the appearance of COVID-19 implied reconfigurations at all levels. The practices maintained in person had to be completely transformed because they were not enough to meet the minimum objectives when transformed into distance education. The careers selected to share the work experience correspond to a Teaching degree in Secondary Education and a Higher Technical degree in Psychopedagogy.
Downloads
References
Area, M., & Adell, J. (2009). E - Learning: Enseñar y aprender en espacios virtuales. En J. De Pablos (Coord): Tecnología Educativa. La formación del profesorado en la era de Internet, 391-424. Málaga: Aljibe.
Bracchi, C. (2016). Descifrando el oficio de ser estudiantes universitarios: entre la desigualdad, la fragmentación y las trayectorias educativas diversificadas. Trayectorias universitarias, 2(3), 3-14.
Da Porta, E. (2015). Medios, tecnologías y redes. Recursos para el conocimiento y el reconocimiento de sí. Avatares de la Comunicación y la Cultura, 9, 1-17.
Graneros, A., & Cerro, G. (2014). La bienvenida y acompañamiento a los ingresantes a las carreras docentes del ISFD 54: una cuestión de todos. Revista Electrónica de Didáctica en Educación Superior, 7, 1-11.
Leal, J. (2011). La autonomía del sujeto investigador y la metodología de investigación. Mérida: Centro Editorial Litorama.
Lozano, R. (2011). De las TIC a las TAC: tecnologías del aprendizaje y del conocimiento. Anuario ThinkEPI, 5, 45-47.
Maggio, M. (2013). Sobre cómo la educación a distancia puede ayudarnos a re concebir la educación superior. En Seminario Regional Educación a Distancia en el MERCOSUR. Montevideo, junio de 2013.
Prensky, M. (2011). Enseñar a nativos digitales: Una propuesta pedagógica para la sociedad del conocimiento. Buenos Aires: Ediciones SM.
Reig Hernández, D. (16 de abril de 2012). Sociedad aumentada y aprendizaje #IBERTIC [Video]. Organización de Estados Iberoamericanos.