Good teaching practice for virtual classroom design in Google Classroom

Authors

  • Jose Manuel Gómez Goitia Universidad Tecnológica Indoamérica. Quito, Ecuador.

DOI:

https://doi.org/10.32719/26312816.2020.3.1.7

Keywords:

Google Classroom, Virtual classrooms, Virtual environments

Abstract

 

Google Classroom is a tool that allows to manage educational processes in an agile and easy way, allowing to create classes, assign homework, grade, send comments and give access to the entire educational process in one place. The objective was the analysis of the incidence of Google Classroom in the pedagogical management in the participants of the Master in Education of the Universidad Tecnológica Indoamérica. As a conclusion, its use shown advantages for the students, who were very participative and demonstrated a high level of immersion in the virtual environment, from the use of different collaborative work tools.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Google (2020). Acerca de Classroom. Nueva York: Google.

Guaján, Y. (2019). Aplicación del Modelo ADDIE en el proceso de enseñanza-aprendizaje de operaciones con números racionales, en el Octavo Año de Educación General Básica, en la Unidad Educativa Municipal Calderón en el año lectivo 2018-2019 [Tesis de grado]. Universidad Central del Ecuador. Quito, Ecuador.

INEC. (25 de enero de 2016). Ecuador en cifras.

Jiménez, V. (2019). Google Classroom en el proceso enseñanza aprendizaje de la asignatura de química analítica en la carrera de pedagogía de las ciencias experimentales, química y biología, durante el período 2018- 2019 [Tesis de grado]. Universidad Central del Ecuador. Quito, Ecuador.

Ley Orgánica de Comunicación. Registro Oficial, Quito, martes 25 de junio de 2013.

Peterson, C. (2003). Bringing ADDIE to Life: Instructional Design at Its Best. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 12(3), 227–241.

Senescyt. (4 de abril de 2018). Gobierno promueve programa de Educación Superior Virtual, ante brecha de acceso a la universidad. Quito, Ecuador.

UNESCO. (2014). Informe sobre tendencias sociales y educativas en américa latina, 2014: políticas TIC en los sistemas educativos de América. Buenos Aires: UNESCO, IIPE, OEI.

Vélez, M. (2016). Google Classroom en la enseñanza: Manual sobre las funciones básicas y mejores prácticas de uso. Río Piedras: Universidad de Puerto Rico

Published

2020-04-24

How to Cite

Gómez Goitia, J. M. (2020). Good teaching practice for virtual classroom design in Google Classroom. Andean Journal of Education, 3(1), 64–66. https://doi.org/10.32719/26312816.2020.3.1.7
Métricas alternativas