Good teaching practice for virtual classroom design in Google Classroom
DOI:
https://doi.org/10.32719/26312816.2020.3.1.7Keywords:
Google Classroom, Virtual classrooms, Virtual environmentsAbstract
Google Classroom is a tool that allows to manage educational processes in an agile and easy way, allowing to create classes, assign homework, grade, send comments and give access to the entire educational process in one place. The objective was the analysis of the incidence of Google Classroom in the pedagogical management in the participants of the Master in Education of the Universidad Tecnológica Indoamérica. As a conclusion, its use shown advantages for the students, who were very participative and demonstrated a high level of immersion in the virtual environment, from the use of different collaborative work tools.
Downloads
References
Google (2020). Acerca de Classroom. Nueva York: Google.
Guaján, Y. (2019). Aplicación del Modelo ADDIE en el proceso de enseñanza-aprendizaje de operaciones con números racionales, en el Octavo Año de Educación General Básica, en la Unidad Educativa Municipal Calderón en el año lectivo 2018-2019 [Tesis de grado]. Universidad Central del Ecuador. Quito, Ecuador.
INEC. (25 de enero de 2016). Ecuador en cifras.
Jiménez, V. (2019). Google Classroom en el proceso enseñanza aprendizaje de la asignatura de química analítica en la carrera de pedagogía de las ciencias experimentales, química y biología, durante el período 2018- 2019 [Tesis de grado]. Universidad Central del Ecuador. Quito, Ecuador.
Ley Orgánica de Comunicación. Registro Oficial, Quito, martes 25 de junio de 2013.
Peterson, C. (2003). Bringing ADDIE to Life: Instructional Design at Its Best. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 12(3), 227–241.
Senescyt. (4 de abril de 2018). Gobierno promueve programa de Educación Superior Virtual, ante brecha de acceso a la universidad. Quito, Ecuador.
UNESCO. (2014). Informe sobre tendencias sociales y educativas en américa latina, 2014: políticas TIC en los sistemas educativos de América. Buenos Aires: UNESCO, IIPE, OEI.
Vélez, M. (2016). Google Classroom en la enseñanza: Manual sobre las funciones básicas y mejores prácticas de uso. Río Piedras: Universidad de Puerto Rico
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Jose Manuel Gomez Goitia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.