Garcés et al. (comps.) (2021). Estrategias didácticas para el refuerzo académico en Lengua y Literatura. UNAE.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32719/26312816.2023.7.1.r1

Keywords:

learning worksheets, teaching-learning strategies, book review

Abstract

This work is a compendium of twenty-two didactic strategies for academic reinforcement in Language and Literature, compiled by Marcela Garcés Chiriboga, Ángel Cajamarca Illescas, and Nancy Uyaguari Fernández, professors at the National University of Education, Ecuador. Its purpose is to strengthen the skills in Writing, Reading-Language, and Culture of students in the basic and secondary sublevels.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Garcés, M., Cajamarca, Á., & Uyaguari, N. (comps.) (2021). Estrategias didácticas para el refuerzo académico en Lengua y literatura. UNAE. https://rb.gy/ajs2r

García, I., & De la Cruz, G. (2014). Las guías didácticas: Recursos necesarios para el aprendizaje autónomo. Edumecentro, 6(3), 162-175. https://rb.gy/x4qh6

Huepe, M., Palma, A., & Trucco, D. (2022). Educación en tiempos de pandemia: Una oportunidad para transformar los sistemas educativos en América Latina y el Caribe. CEPAL. https://rb.gy/y4t1f

Ministerio de Educación del Ecuador (2016). Currículo de los niveles de educación obligatoria: Subnivel medio. Ministerio de Educación del Ecuador. https://rb.gy/kka38

Published

2023-11-01

How to Cite

González Acosta, M. (2023). Garcés et al. (comps.) (2021). Estrategias didácticas para el refuerzo académico en Lengua y Literatura. UNAE. Andean Journal of Education, 7(1), 0071r1. https://doi.org/10.32719/26312816.2023.7.1.r1
Métricas alternativas