Garcés et al. (comps.) (2021). Estrategias didácticas para el refuerzo académico en Lengua y Literatura. UNAE.
DOI:
https://doi.org/10.32719/26312816.2023.7.1.r1Keywords:
learning worksheets, teaching-learning strategies, book reviewAbstract
This work is a compendium of twenty-two didactic strategies for academic reinforcement in Language and Literature, compiled by Marcela Garcés Chiriboga, Ángel Cajamarca Illescas, and Nancy Uyaguari Fernández, professors at the National University of Education, Ecuador. Its purpose is to strengthen the skills in Writing, Reading-Language, and Culture of students in the basic and secondary sublevels.
Downloads
References
Garcés, M., Cajamarca, Á., & Uyaguari, N. (comps.) (2021). Estrategias didácticas para el refuerzo académico en Lengua y literatura. UNAE. https://rb.gy/ajs2r
García, I., & De la Cruz, G. (2014). Las guías didácticas: Recursos necesarios para el aprendizaje autónomo. Edumecentro, 6(3), 162-175. https://rb.gy/x4qh6
Huepe, M., Palma, A., & Trucco, D. (2022). Educación en tiempos de pandemia: Una oportunidad para transformar los sistemas educativos en América Latina y el Caribe. CEPAL. https://rb.gy/y4t1f
Ministerio de Educación del Ecuador (2016). Currículo de los niveles de educación obligatoria: Subnivel medio. Ministerio de Educación del Ecuador. https://rb.gy/kka38
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Melvis González Acosta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.