Routes of Thoughts as a innovative proccess en Math Learning

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32719/26312816.2020.3.1.9

Keywords:

Constructivism, Mathematics, Innovation, Methodology, Thinking routines

Abstract

This research has as objective to determine the frequency of use of thinking routines in the teaching - learning process of Mathematics by teachers of the Third Year of the Unified General Baccalaureate of the Fiscal Educational Unit "Arturo Borja" in the school year 2018-2019, with the proposal to suggest a constructivist and innovative methodological procedure, starting from an articulated and technical bibliographic analysis whose theoretical foundations allowed the conceptual scaffolding of thought routines with constructivism as a teaching philosophy.

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Author Biographies

Felipe Chiliquinga-Campos, Pontificia Universidad Católica del Ecuador. Quito, Ecuador.

Felipe David  Chiliquinga Campos, docente de Matemática y Física de la Unidad Educativa Fiscal “Arturo Borja”, coordinador del área de Matemática, gestor del proyecto institucional  de innovación   “Ser bachiller Arturo Borja 2018-2019”.  Magíster en Innovación en Educación por la Pontificia Universidad Católica del Ecuador.  

Jorge Balladares Burgos, Pontificia Universidad Católica del Ecuador. Quito, Ecuador.

Docente del área de Educación de la Universidad Andina Simón Bolívar.  Coordinador académico de la UGEV.  Doctor en Formación del Profesorado y TIC en Educación por la Universidad de Extremadura, España.  Magíster en Tecnologías aplicadas a la gestión y práctica docente por la Pontificia Universidad Católica del Ecuador.  

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Published

2020-04-28

How to Cite

Chiliquinga Campos, F. D., & Balladares Burgos, J. (2020). Routes of Thoughts as a innovative proccess en Math Learning. Andean Journal of Education, 3(1), 53–63. https://doi.org/10.32719/26312816.2020.3.1.9
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