Audiovisual language in digital culture: Enchufe.tv and engagement strategies

Authors

  • Diana Chamorro Flores Universidad Andina Simón Bolívar (Quito, Ecuador)

DOI:

https://doi.org/10.32719/26312514.2020.3.6

Keywords:

engagement, like page, social media

Abstract

Organizations have found a way to reach their target audience through social media. However, not all of them have been able to implement an effective communication strategy. For a case-study, Enchufe.tv was chosen to analyze the content on its ‘Like’ page and determine whether the disseminated information is creating engagement and gaining loyalty of the users. To achieve this, textual and visual contents of the posts that were published during 2015 were investigated and a study of interactivity was carried out. Surveys and interviews were also carried out to get a feedback from their fans on the content and performace of the ‘Like’ page

Downloads

Download data is not yet available.

References

Acaso, María. 2006. El lenguaje visual. Barcelona: Paidós.
Barquet, Mercedes. 2002. “Reflexiones sobre teorías de género, hoy”. Umbrales 11: 9-38.
Crovi, Delia, María de los Ángeles López y Rocío López. 2009. Redes sociales: análisis y aplicaciones. Ciudad de México: Universiada Autónoma de México (UNAM)/Plaza y Valdés.
García. José María. 2002. “Virtualidad, realidad, comunidad. Un comentario sociológico sobre la semántica de las nuevas tecnologías digitales”. Papers, Revista de sociología (68): 81-106.
Marquina, Julián. 2013. Plan social media y community manager. Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
Martínez, Josep, Jesús Sánchez y M. Concepción Parra. 2015. Marketing digital: guía básica para digitalizar tu empresa. Madrid: UOC.
Merodio, Juan. 2010. Marketing en redes sociales. Mensajes de empresa para gente selectiva. Madrid: Juan Merodio.
Montaño, María Victoria. 2015. Enchufe tv: estéticas de la cotidianidad y marcas del humor. Quito: UASB-E.
Nicolás Ojeda, Miguel Ángel y María del Mar Grandío (coord.). 2012. Estrategias de comunicación en redes sociales. Barcelona: Gedisa.
Rodríguez, Delia. 2000. Memecracia: Los virales que nos gobiernan. Barcelona: Gestión.
Whitaker, Reginald. 1999. El fin de la privacidad: cómo la vigilancia total se está convirtiendo en realidad. Barcelona: Paidós Ibérica

Published

2020-06-29

How to Cite

Chamorro Flores, D. (2020). Audiovisual language in digital culture: Enchufe.tv and engagement strategies. Uru: Revista De Comunicación Y Cultura, (3), 68–83. https://doi.org/10.32719/26312514.2020.3.6
Métricas alternativas