Impact of the Website on the Promotion and Marketing of Roses From Small Producers in Pedro Moncayo Canton (Ecuador) in the International Market
DOI:
https://doi.org/10.32719/25506641.2023.14.1Keywords:
website, promotion, e-commerce, producers, impactAbstract
This article analyzes the impact of a website on the promotion and marketing in the international market of roses of small-scale producers of the Pedro Moncayo canton, Pichincha province, Ecuador. The methodology was descriptive and quantitative. Data was
collected through a structured survey with open- and close-ended questions, which was applied to the total sample of producers. The analysis of statistical results led to identify the factors that contribute to marketing, and, in the end, determine that the website had no significant impact. Therefore, the article discusses alternatives that will lead to greater benefits and a positive impact on international sales.
Downloads
References
Andrade, Anthony. 2022. “El comercio electrónico como estrategia de ventas. Caso: ‘Didáctica Milenio Cía. Ltda.’”. Tesis de ingeniería, Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Ambato. https://bit.ly/3YY9dL3.
Castellano, Nélida. 2014. Gestión de calidad y competitividad en las organizaciones. Villa María: Universidad Nacional de Villa María. https://bit.ly/3xvdH01.
Giraldo, Valentina. 2019. “Mercadotecnia: conoce sus principales conceptos, objetivos, ejemplos y funciones en la sociedad”. Rockcontent. https://bit.ly/3Ic7vPB.
Guillén, Javier. 2010. La administración electrónica: ¿mito o realidad para los ciudadanos del siglo XXI? Madrid: Instituto de Empresa. https://bit.ly/3IzduQ0.
InGenio Learning. 2022. “Importancia de las TIC en la actualidad”. InGenio Learning. Accedido febrero de 2022. https://bit.ly/3S5ZH6k.
Laudon, Keneth, y Jane Laudon. 2004. Sistemas de información gerencial: administración de la empresa digital. Ciudad de México: Pearson Educación.
Malca, Oscar. 2001. Comercio electrónico. Lima: Universidad del Pacífico.
OCDE. 2019. Panorama del comercio electrónico: políticas, tendencias y modelos de negocio. París: OCDE.
Osman, Maddy. 2022. “Estadísticas de ecommerce para 2023: chatbots, voz, omni-channel marketing”. Accedido febrero 2022. https://bit.ly/3S9EUyX.
Rivas, Mario. 2018. “El rol de las tecnologías de la información y comunicación (TIC) en la administración de justicia en la provincia de Manabí en el período 2011-2017”. Tesis de maestría, Instituto de Altos Estudios Nacionales, Quito. https://bit.ly/3Eg2Evn.
Scheinkerman, Edith, María del Pilar Foti y Marcela Román. 2007. Los pequeños productores en la República Argentina: importancia en la producción agropecuaria y en el empleo en base al Censo Nacional Agropecuario 2002. Buenos Aires: Secretaría de Agricultura, Ganadería, Pesca y Alimentos de Argentina / Instituto Interamericano de Cooperación para la Agricultura.
Universidad Latina de Costa Rica. 2020. “¿Qué son las TIC y para qué sirven?”. Accedido enero 2022. https://bit.ly/3XFYVyn.