Changes in Higher Education During the Pandemic in the Accounting and Auditing Program of the Central University of Ecuador

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32719/25506641.2023.13.2

Keywords:

Higher Education, COVID-19, Technology, skills, accounting

Abstract

The objective of this research is to identify the challenges and opportunities presented in higher education due to the COVID-19 pandemic, specifically for the Accounting and Auditing program of the Universidad Central del Ecuador. A survey containing open
and closed questions was applied to a sample of 3974 students that consisted of several components: the teacher’s methodological work, the evaluation system, the technological problem, the social relationship and the learning environment. The survey included
a descriptive analysis of the subjects of the basic, formative and professionalizing areas, and provided important contributions that helped us to better understand the problem. Interesting data were revealed about economic opportunities for students because they received classes in this modality; however, there were challenges regarding access and availability of technological equipment. Finally, the research highlighted the need to ensure an adequate learning management platform, as well as constant training of teachers to strengthen innovative capabilities in their learning methodologies.

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Author Biographies

Javier Morillo, Universidad Central del Ecuador (Quito, Ecuador)

Economista, Universidad Central del Ecuador; magíster en Economía con énfasis en Administración, Universidad UTE; diplomado en Educación a Distancia e Investigación, Universidad Técnica Particular de Loja; PhD en Filosofía y Letras por la Universidad de Alicante; experto en procesos e-learning por la Asociación Mundial de Tutores Virtuales; miembro activo por cumplir con todos los estándares y requerimientos exigidos; docente de la Universidad Central del Ecuador. econ6@hotmail.com.

Mayra Córdoba, Universidad Central del Ecuador (Quito, Ecuador)

Doctora en Matemática, Escuela Superior Politécnica del Chimborazo; magíster en Docencia Matemática, Universidad Central del Ecuador; magíster en Docencia y Administración Universitaria, Universidad Indoamérica; docente de la Universidad Central del Ecuador. mayralexcor@yahoo.com.

Víctor Merino, Universidad Central del Ecuador (Quito, Ecuador)

Economista, Universidad Central del Ecuador; magíster en Economía con énfasis en Administración, Universidad UTE; diplomado en Educación a Distancia e Investigación, Universidad Técnica Particular de Loja; PhD en Filosofía y Letras por la Universidad de Alicante; experto en procesos e-learning por la Asociación Mundial de Tutores Virtuales; miembro activo por cumplir con todos los estándares y requerimientos exigidos; docente de la Universidad Central del Ecuador. econ6@hotmail.com.

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Published

2023-01-03

How to Cite

Morillo, J., Córdoba, M., & Merino, V. (2023). Changes in Higher Education During the Pandemic in the Accounting and Auditing Program of the Central University of Ecuador. Estudios De La Gestión: Revista Internacional De Administración, (13), 35–53. https://doi.org/10.32719/25506641.2023.13.2
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